Check en bespaar bij de Helpdesk Geldzaken

14 juni 2019

Adviseur in gesprek met bewoner bij loket geldzaken.

Rectificatie: in onze nieuwsbrief staat PEP Helpdesk Geldzaken. Echter, de Helpdesk Geldzaken is een project van Gemeente Den Haag. Er is ook een PEP Helpdesk voor maatschappelijke initiatieven, deze heeft echter niets te maken met de Helpdesk Geldzaken. Meer over de Helpdesk Geldzaken lees je hieronder.

Werk je met Haagse inwoners die wel wat hulp kunnen gebruiken bij het regelen van hun geldzaken? De Helpdesk Geldzaken geeft gratis advies over geldzaken aan de bewoners van Den Haag.

Ken je mensen die hulp nodig hebben? Willen zij graag meer weten over hoe ze geld kunnen overhouden en sparen? Of willen zij weten of ze de juiste toeslagen ontvangen? De Helpdesk Geldzaken staat klaar als er iets in het leven gebeurt waardoor mogelijk inkomsten en uitgaven veranderen. Iemand krijgt bijvoorbeeld een kind, gaat scheiden of wordt ontslagen. De Helpdesk Geldzaken:

  • Voor al je vragen over geld
  • Bespaar direct
  • Snel inzicht in inkomsten en uitgaven
  • Gratis hulp
  • Bel of mail voor een afspraak

Contact

Kijk op www.helpdeskgeldzaken.nl voor locaties en openingstijden. Of neem contact op via (070) 353 61 88.

Neslihan vertelt haar verhaal over haar ontmoeting met de Helpdesk Geldzaken:

'We gingen meteen over tot actie.'

Neslihan (33) is sinds 1 jaar gescheiden en moeder van 2 jonge kinderen. Na de scheiding had ze geen inkomen meer. Ze werd financieel geholpen door familie, maar na een tijdje ging dat niet meer. Toen er problemen waren met de betaling van de gemeentelijke belasting, is ze door deze afdeling doorverwezen naar de Helpdesk Geldzaken.

Sneller om hulp vragen bij problemen

‘Er waren eigenlijk al langer betalingsproblemen, maar ik wist het met hulp van familie steeds net te redden. Toen dat niet meer ging probeerde ik een bijstandsuitkering aan te vragen, maar het lukte me niet om alle benodigde informatie te leveren. Pas toen ik afgesloten zou worden van energie ben ik naar de Helpdesk Geldzaken gegaan. Dat had ik veel eerder moeten doen, we zijn meteen overgegaan tot actie.’

Samen lukte het wel om voorzieningen aan te vragen

‘De medewerker van de Helpdesk heeft ervoor gezorgd dat mijn energie niet afgesloten werd. Daarnaast hebben we met spoed een bijstandsuitkering aangevraagd, nu lukte het wel alle benodigde informatie te leveren. Hiermee worden mijn vaste lasten automatisch doorbetaald, daar ben ik erg blij om en dat geeft mij veel rust. Dankzij de voedselbank en Ooievaarspas die wij aanvroegen krijg ik ook extra kortingen.’

Terug

praktijkverhalen

Mantelzorg Werkt!

Avond voor Vrijwilligersorganisaties 2019

klantvragen

Wat zijn zorgvrijwilligers?

Zorgvrijwilligers zijn mensen die bij het begin van hun activiteiten nog geen band hadden met de zorgvrager. Ze kiezen dus bewust voor hun bijdrage aan de zorg. Bijvoorbeeld een gepensioneerde sportleraar die bewegingslessen organiseert in een zorginstelling.

agenda

Slotbijeenkomst 2019 De Haagse Maatschap

Slotbijeenkomst De Haagse Maatschap 2019 met als thema is 'De aanhouder wint'. Terug- en vooruitblik en inspirerende sprekers die door stug volhouden ver zijn gekomen.